ASIAKASTIETOJEN PÄIVITYSSIVUSTO (Erikseen tilattava toiminto)
  • 06 Aug 2024
  • 1 Minute to read
  • Contributors
  • Dark
    Light
  • PDF

ASIAKASTIETOJEN PÄIVITYSSIVUSTO (Erikseen tilattava toiminto)

  • Dark
    Light
  • PDF

Article summary

Käyttöpaikan omistajan lisäksi esimerkiksi perheen muut jäsenet tai vuokralaiset tarvitsevat tiedon vesi- ja viemäriverkon häiriöistä. Käyttöpaikan omistajat ja muut käyttäjät lisäävät, päivittävät ja poistavat itse yhteystietojaan, jotka liittyvät johonkin KeyAquan käyttöpaikkaan tai käyttöpaikalle annettuun osoitteeseen.

Pääsy asiakastietojen päivityssivustolle onnistuu kirjoittamalla KeyAqua-sovelluksen url-osoitteen perään:/keyaqua_customer_registration/. Huomioi, että näkyäkseen kyseinen toiminto täytyy olla aktivoituna KeyAquassa. Osoite-esimerkki:

https://koulutus.keyaqua.keypro.fi/keyaqua_customer_registration/

Kielivalinnat saat esiin Suomi-valikosta. Voit valita suomen, englannin tai ruotsin kielen.

Tarkista ja päivitä oman käyttöpaikan tietoja

Tämä vaihtoehto on tarkoitettu käyttöpaikan omistajille eli vesisopimuksen solmineille asiakkaille. Asiakkaalla tulee olla tiedossa:

  • Asiakasnumero ja Käyttöpaikan tunnus TAI Mittarin numero, jotta yhteystietojen päivittäminen onnistuu. (Mittarin numero haetaan Käyttöpaikan vesimittarit -lomakkeelta.)

Nämä tiedot löytyvät asiakkaan saamasta laskusta.

  1. Kirjoita asiakasnumero, käyttöpaikan tunnus tai mittarin numero niille varattuihin kenttiin.
  2. Päivitä puhelinnumero tai vaihtoehtoisesti kaksi puhelinnumeroa niille varattuihin kenttiin.
  3. Täytä mahdollinen sähköpostiosoite.
  4. Asiakas voi valita, haluaako vastaanottaa tekstiviestejä vai ei. Mikäli viestejä ei haluta vastaanottaa, valitaan Älä lähetä tekstiviestejä -valintaruutu.
  5. Lopuksi hyväksytään palveluehdot ja valitaan En ole robotti -valintaruutu. Tämän jälkeen painetaan Päivitä -painiketta.
  6. Asiakas saa onnistuneesta yhteystietojen päivityksestä viestin:
  7. Vesisopimuksen haltijan antamat yhteystiedot päivittyvät suoraan Asiakas-lomakkeelle.

Mikäli asiakas on valinnut Älä lähetä tekstiviestejä -valintaruudun yhteystietojen päivityssivustolla, on Asiakas-lomakkeen Ei tekstiviestejä -valintaruudussa ruksi:

Lisää/poista yhteystiedot viestintää varten

Tämä linkki on tarkoitettu käyttöpaikan käyttäjille, kuten vuokralaisille tai muille käyttöpaikkaan liittyville henkilöille, jotka haluavat vastaanottaa häiriötiedotteita esimerkiksi vesikatkosta. Kyseiset henkilöt eivät ole solmineet vesisopimusta. Vastaavasti asiakas voi poistaa puhelinnumeronsa yhteystietolistalta, jolloin hän ei saa häiriötiedotteita tekstiviestitse.

Painettuaan Lisää / poista yhteystiedot viestintää varten -linkkiä:

  1. Kirjoitetaan Osoite-kenttään Käyttöpaikalla oleva tie-/katuosoite numeron ja mahdollisen kirjaimen kera, esimerkiksi Kesämökkitie 1A.
  2. Kirjoitetaan Postinumero-kenttään käyttöpaikan postinumero.
  3. Hyväksytään tietosuojaperiaatteet ja valitaan En ole robotti -valintaruutu.
  4. Painetaan Jatka antaaksesi yhteystietosi -painiketta.
  5. Lisätään yhteystiedot:
    • Nimi
    • Puhelinnumero
    • Sähköpostiosoite tai sähköpostiosoitteet välilyönnillä eroteltuna
    • Ääniviestinumero
  6. Asiakas valitsee rastittamalla valintaruudut, mitä viestejä hän haluaa vastaanottaa: Sms, Sähköposti ja/tai Ääniviesti. Mikäli viestejä ei haluta, valitaan Haluan poistaa yhteystietoni viestilistoilta -valintaruutu.
  7. Painetaan Lähetä-painiketta.
  8. Asiakas saa ilmoituksen onnistuneesta yhteystietojen päivityksestä:

Mikäli käyttöpaikan käyttäjä ei jatkossa halua häiriötiedotteita, täyttää hän lomakkeet uudelleen ja valitsee Haluan poistaa yhteystietoni viestilistoilta -vaihtoehdon. Tällöin valittujen asetusten mukaisesti:

Käyttäjälle päivitetään Ei tekstiviestejä -valinta Käyttöpaikan käyttäjät -lomakkeelle (oletus).

TAI

Käyttäjä poistetaan kokonaan käyttöpaikan käyttäjistä.

Huom! Tekstiviestikiellon asettaneelle on mahdollista lähettää vahvistusviesti, jossa ilmoitetaan, että kyseiseen numeroon ei enää lähetetä häiriöviestejä (erikseen tilattava toiminnallisuus).

Päivitettyjen yhteystietojen hyväksyminen hallintakäyttöliittymässä

Jotta asiakkaiden tekemät yhteystietopäivitykset tulevat näkyviin KeyAqua-sovellukseen, on ne hyväksyttävä erikseen admin-käyttöliittymässä. Hallintakäyttöliittymään kirjauduttuaan, valitaan ryhmä Keyaqua_Customer_Registration ja sen alta Käyttöpaikan käyttäjät.

Valinnan jälkeen avautuu lista käyttöpaikan käyttäjistä:

Is activated -sarake kertoo, onko käyttöpaikan käyttäjä jo hyväksytty admin-käyttäjän toimesta.

Valitaan hyväksymätön käyttäjä, esimerkkitapauksessa Hilma Heinäkuu.

Tarkastetaan käyttäjän antamat yhteystiedot, ja hyväksytään ne painamalla Hyväksy-painiketta. Vaihtoehtoisesti annetut yhteystiedot voi poistaa valitsemalla Poista-painike.

Hyväksymisen jälkeen Hilma Heinäkuun yhteystiedot on aktivoitu, ja ne löytyvät KeyAqua järjestelmän Käyttöpaikan käyttäjät-lomakkeelta.


Was this article helpful?