- Print
- DarkLight
- PDF
KeyCom har en integrerad rapporteringsfunktion och därför behövs inga separata rapportservrar. Detta möjliggör snabbare skapande av informationsinnehåll för rapporter. Förutom PDF kan rapporter skapas ny i Excel-format (xlsx).
Rapporter i excel-format kan redigeras: Du kan t.ex. definiera kolumnbredder och lägga till anmärkningar. Dessutom kan Excel-rapporter sparas som PDF-filer. Logotyper och identifierare för rapporter kan definieras via KeyComs administratörsgränssnitt.
Öppna formuläret Rapporter genom att klicka på Rapporteri huvudverktygsfältet. I rullgardinsmenyn för Rapporter väljer du FICORA-report för att visa information om kommunikationsverkets nätverkstillgänglighet. I formuläret Rapporter
väljer du önskad rapport i rullgardinsmenyn för Rapporter.
Fyll i sökkriterierna och klicka på Skapa ny för att ladda ner rapporten som en Excel-fil.
Kommunikationsverkets rapport (för finska kunder) skapar en kommunikationsverkets rapport om nätets tillgänglighet baserat på de kategorier av tjänsteområden som har sparats i KeyCom.
När du startar rapporten definierar du de kategorier för tjänsteområden som motsvarar den information som FICORA behöver, till exempel teknologi för tjänsteområden, byggfas samt DL- och UL-kategorier. Vid den här knutpunkten kan du också definiera kategorier som du vill utesluta från rapporten. Dessa definitioner sparas för senare bruk.
Asynkrona rapporter
När rapporter skapas för ett stort antal sökresultat sker rapporteringen asynkront, det vill säga i ett rapporteringsläge som körs i bakgrunden när rapportskapandet överskrider den tidsgräns som anges för den aktuella miljön. Vanligtvis är denna tidsgräns definierad till en minut. Rapporten kommer sedan att skickas som en bilaga till den e-postadress som angetts för användarnamnet. Programmet kommer att meddela användaren om rapporten har skickats till användaren via e-post.
Kundspecifika rapporter (Denna funktion är föremål för en annan order)
KeyCom gör det möjligt att skapa kundspecifika rapporter om denna funktion har beställts separat. Med hjälp av Keypros experter skapar man i admin-gränssnittet en rapportgrupp som definierar vilka fält som ska visas i rapporten och vilka sökkriterier som ska gälla.
Kundspecifika rapporter finns tillgängliga i menyn Rapporteri huvudverktygsfältet. En rapport behandlas i bakgrunden och skickas till användarens e-post.